Cum se recuperezi creantele in functie de tipul creantei si de comportamentul debitorului
In linii mari, orice recuperator de creante, inclusiv Europay Solution, imparte creantele in categoriile B2B si B2C. Inauntrul acestora, suntem atenti daca recuperam in numele si pe seama creditorului (care este clientul nostru) sau daca am achizitionat creanta si actionam in interesul nostru propriu.
Regula generala este ca atunci cand in procedurile de recuperare reprezentam un client, adica actionam in numele creditorului, imediat dupa obtinerea recuperarii, urmeaza pastrarea unei bune relatii intre creditor si datornic, astfel incat relatia lor comerciala sa continue si ca debitorul, de indata ce depaseste dificultatile financiare, sa cumpere din nou produse sau servicii de la clientul nostru. In aceasta ipoteza, etapele de recuperare amiabila sunt mai lungi, preferam procedurile prietenoase, discutam cu debitorul, il vizitam la sediu. Uneori ii dam consultatii pentru a depasi impasul in care se afla. Conditia pentru acest tratament bland este ca debitorul sa comunice cu noi si sa arate buna credinta. In momentul in care observam ca debitorul se foloseste de tertipuri si strategii evazive, punem de indata punct procedurilor amiabile.
In situatia in care actionam in numele nostru, adica daca am achizitionat creanta, recurgem la proceduri amiabile, dar cu termene scurte. Asteptam doar termenele prevazute de lege, presupunand ca, de vreme ce clientul nostru a vandut creanta, nu mai doreste sa colaboreze cu debitorul cedat. Intotdeauna il intrebam despre acest aspect. Obiectivul nostru este sa ne recuperam creanta si toate accesoriile acesteia.
Cu toate acestea, foarte multi debitori executati de noi ne-au devenit clienti. Ei sunt cei mai buni agenti de marketing: „Daca mi-au luat banii ( iar eu sunt cel mai inteligent din zona) cu siguranta imi vor recupera si creantele de la cei care imi datoreaza!”
Nu recuperam creante financiare de la persoane fizice, vorbim aici despre creantele rezultate din contracte de imprumut. Dupa ce viata este cum este, nu am „stomac” sa exercit presiune asupra unei persoane care nu a reusit sa-si achite datoriile catre o banca sau IFN. Subliniez ca este vorba doar de persoanele fizice. Firmele care au luat credite si nu le-au achitat sunt „meniul” nostru favorit.
Creantele medicale
Exista un singur domeniu in care urmarim si debitori persoane fizice: creantele nascute din neachitarea serviciilor medicale. Aici facem un triaj sever pentru a separa acei pacienti care au reale probleme financiare de cei care aleg cel mai scump implant si, dupa ce au primit tratamentul, pur si simplu nu raspund medicului la telefon.
In primul caz, persoana cu probleme financiare, incercam sa oferim cel mai generos plan de plata esalonata, acceptand acea rata lunara care nu afecteaza calitatea vietii debitorului si a familiei sale. In schimb, in cazul pacientului nesimtit, care dupa ce si-a achizitionat bunuri de lux, tzatze de exmplu sau cel mai scump tratament dentar si care nu mai raspunde la apeluri, executam creanta direct prin toate mijloacele legale disponibile.
De fiecare data, fara exceptie, rau-platnicul descopera ca interventia medicala este neconforma exact dupa ce primeste somatia de la noi. Cand nu mi se spune asta, il intreb daca nu a uitat sa mentioneze ceva si de indata incepe: „Nici nu stiti cat am suferit dupa interventie!”
In linii mari, asa ne raportam la debitori. Mai multe informatii poti solicita aici si aici: 0721994468