Politici de credit in afaceri B2B

header smartrecupe 1903x578 6 1024x311 1

Politici de credit in afaceri B2B
Politica de credit pentru afacerile de tip B2B (business-to-business) este mai complexa decat cea pentru consumatori. Acest capitol va aborda elementele suplimentare care trebuie luate in considerare.
Elemente cheie ale politicii de credit pentru afaceri B2B

Politicile de credit ale competitorilor
Este vital sa stim cum gestioneaza competitorii propriile lor politici de credit pentru a ne pozitiona corespunzator pe piata.
Caracterul unic al produsului sau serviciului
Daca produsul sau serviciul este unic, acesta poate influenta conditiile de creditare.
Marimea clientului
Dimensiunea clientului de afaceri poate influenta nivelul de risc pe care suntem dispusi sa il acceptam.
Valoarea medie a tranzactiei
O tranzactie mai mare poate necesita termeni de creditare mai relaxati.
Valoarea neta medie a clientului
Un client cu o valoare neta mai ridicata poate fi considerat mai putin riscant.
Cerintele clientului
Conditiile de creditare pot fi adaptate in functie de nevoile specifice ale clientului.
Marja de profit
Nu ar trebui sa oferim credit intr-o masura care depaseste marja noastra de profit, pentru a ne asigura ca putem acoperi cheltuielile curente.
Frecventa achizitiilor
Un client care cumpara frecvent poate beneficia de termeni de creditare mai avantajosi.
Alte considerente
Alte aspecte includ distanta de livrare, riscurile legate de vanzarile internationale si necesitatea de garantii.
Incheiere
O politica de credit bine definita este cruciala pentru succesul afacerii. Aceasta va avea un impact asupra marketingului, vanzarilor si gestiunii financiare. Dar nu uitati, politica de credit este doar o parte a ecuatiei; politica de colectare a datoriilor este la fel de importanta.