Relatia dintre politicile si procedurile de creditare si colectare si ratele de colectare a datoriilor

Proceduri grafica birou

Relatia dintre politicile si procedurile de creditare si colectare si ratele de colectare a datoriilor
Exista o relatie directa intre politicile si procedurile de creditare si colectare si ratele de colectare a datoriilor. Cu toate acestea, multe companii esueaza in stabilirea unor politici strategice de creditare si colectare. Daca le-ati intreba care sunt politicile lor de credit, raspunsul s-ar reduce la o singura fraza: sa fie platiti rapid. Desi acesta este un obiectiv nobil, este prea vag pentru a fi util.

Strategii si practici in recuperarea creantelor
Politicile strategice sunt cele concepute pentru a:
-Documenta filosofia organizationala privind creditarea si colectarea
-Mentine fluxul de numerar la niveluri optime
-Preveni neplata conturilor prin identificarea timpurie a problemelor
-Aduce conturile restante la zi cat mai rapid posibil

Stabileste politici si proceduri rezonabile, corecte si legale pentru colectarea conturilor restante
O politica de creditare bine gandita valoreaza cat cantareste in aur persoana care l-a creat si va avea un impact direct asupra numarului de conturi restante pe care o afacere le are si asupra sumei de creante recuperate cu succes.
Pe de alta parte, o politica de colectare bine construita poate duce la detectarea timpurie a conturilor problematice si la rate ridicate de rezolvare a neplatilor.
Politici de Creditare Eficiente
Din pacate, multe afaceri lasa politica lor de creditare sa evolueze de la sine in loc sa dezvolte una care sa sprijne afacerea. Este regretabil, deoarece o politica de creditare si colectare bine conceputa poate atrage, de fapt, clienti si poate genera fluxul de numerar regulat necesar pentru operatiunile curente si cresterea pe termen lung. Exista mult prea multe afaceri care cred ca o politica ferma de creditare va speria clientii, cand opusul este adevarat. O politica de creditare bine conceputa imbunatateste imaginea profesionala a unei afaceri, ceea ce la randul sau va atrage nu doar mai multi clienti, ci si tipul potrivit de clienti – cei care platesc!

Obiectivele politicilor de creditare sunt urmatoarele:
-Eliminarea confuziei si indoielilor clientilor cu privire la politicile, lipsa acestora poate duce la relatii proaste cu clientii.
-Demonstrarea faptului ca afacerea este profesionala si pregatita sa-si gestioneze operatiunile intr-un mod care promoveaza relatii bune cu clientii si succesul pe termen lung.
-Standardizarea politicilor si procedurilor astfel incat toata lumea, inclusiv managementul, vanzarile si personalul de colectare, sa fie pe aceeasi pagina si sa primeasca instructiuni clare.
-Integrarea creditarii si colectarii cu vanzarile, marketingul si finantele.
-Dezvoltarea politicilor potrivite pentru industria relevanta.
-Maximizarea vanzarilor in timp ce se scade datoriile proaste.
In general, politica de creditare ar trebui sa limiteze riscul de neplata a clientilor si sa ofere o anumita asigurare ca clientilor care li se acorda credit indeplinesc criteriile minime stabilite pentru solvabilitate.