Creditul este considerat cheia pentru stimularea cresterii economice. Atat companiile, cat si consumatorii au nevoie de acces la credit pentru a putea cheltui si investi. Odata cu acordarea creditului, apare si obligatia de rambursare, generand astfel o creanta.
Creditul in Afaceri
Companiile au nevoie de credit pentru:
Extinderea afacerii
Achizitionarea de stocuri
Realizarea de imbunatatiri financiare
Crearea de noi afaceri
Creditul pentru Consumatori
Consumatorii au nevoie de credit pentru:
Achizitionarea de locuinte
Efectuarea de achizitii majore, cum ar fi autoturisme si electrocasnice mari
Imprumuturi temporare pentru acoperirea anumitor cheltuieli
Inceperea de mici afaceri, cum ar fi cele la domiciliu
Creditul si Creanta Corelativa: O Perspectiva Psihologica
Accesul la credit este strans legat de psihologia umana. Viziunea asupra creditului ca un beneficiu si un privilegiu poate stimula productivitatea si activitatea economica. Este important sa retinem ca accesul la credit nu este un drept, ci un privilegiu acordat de creditor debitorului.
Conditii pentru Acordarea Creditului
Pentru a se acorda un credit, trebuie indeplinite urmatoarele conditii:
Debitorul trebuie sa aiba stabilitate financiara si capacitatea de a plati
Debitorul trebuie sa aiba un istoric dovedit de responsabilitate financiara
Limitele de credit trebuie sa fie realiste
Creditul se acorda numai dupa o evaluare detaliata a istoricului financiar al debitorului
Creanta ca Problema Psiho-Sociala
Capacitatea de a obtine sau nu un credit are implicatii atat psihologice, cat si economice. Cei care pot accesa creditul sunt, in general, cei care au atins un anumit nivel de succes economic si pot participa pe deplin la economia societatii. In contrast, cei carora li se refuza accesul la credit sunt marginalizati, limitandu-le astfel oportunitatile economice.