De cateva luni bune cumpar sau recuperez creante si in industria transporturilor rutiere.
Zilnic vad 4-5 creante intarziate.
Fara exceptie la neplata facturilor contribuie lipsa unui contract sau al unuia care sa apere interesele carausului si nu doar al expeditorului sau a casei de expeditii.
Principala problema este ca transportatorul accepta contractul comanda propus de expeditor, fara sa aibe loc o negociere. Nu inteleg cum poate cineva accepta un contract in care
sunt prevazute doar penalitati
de intarziere la efectuarea transportului nu si pentru neplata!
Adica, daca operatorul de transport intarzie cu marfa trebuie sa plateasca penalitati
daca insa expeditorul sau casa de expeditii intarzie cu plata nu datoreaza nici un fel de penalitate.
Unii, dintre cei care au fost pacaliti prin neplata facturilor au spus ca daca nu ar fi acceptat contractul impus nu ar fi obtinut transportul.
Au obtinut comanda, dar banii nu!
Unde este beneficiul?
Pe de alta parte de ce ar plati un debitor o factura la timp daca poate amana la nesfarsit plata fara sa fie penalizat?
Aceeasi suma plateste indiferent daca. achita la data scadenta sau peste un an. Practic va transforma intr-un bancher de caritate. Se imprumunta de la transportator cu dobanda zero.
Daca stie ca fiecare zi de intarziere il costa va fi mai disciplinat in ale platilor.
Daca este un partener serios cu nu va avea nicio obiectie cu privire la echilibrarea contractului.
Si carausul raspunde pentru intarziere si expeditorul pentru taraganarea platii.
Multi mi-au spus ca ei se ocupa de transporturi si nu au timp pentru a intocmi un contract de transport.