Despre incidentele de plata in industria transporturilor

teapa

Majoritatea incidentelor de plată puteau fi prevenite. Este mai bine și mai ușor să previi neîncasarea unei facturi decât să alergi după banii tăi și să rămâi cu buzunarele goale.

Săptămâna trecută, am avut oportunitatea de a ajuta două companii de transport rutier din vestul țării să-și organizeze activitatea de prevenire a incidentelor de plată. Am analizat modul lor de lucru, am creat proceduri eficiente de recuperare a creanțelor și am susținut un training de o zi, oferindu-le angajaților instrumentele necesare pentru a-și recupera creanțele.

Întâmplarea a făcut ca cele două companii de transport să vină una după alta pentru a beneficia de serviciile noastre. Această experiență ne-a oferit o perspectivă amplă asupra industriei și am putut observa că majoritatea transportatorilor acordă credite comerciale (plată la termen) oricui din piață, fără a cunoaște detaliat clienții lor. Odată ce găsesc o cursă pe o bursă de transport sau sunt contactați telefonic de o companie, semnează un contract în formă simplificată, denumit uneori comandă sau contract comandă, și încarcă marfa fără să știe exact cu cine lucrează.

Unul dintre clienții noștri ne-a povestit: „Nu am avut incidente pe bursă, așa că am decis să lucrez cu acea firmă.” Totuși, în final, nu a primit plata și a trebuit să se ocupe de gestionarea incidentului. Cu toate acestea, acesta este doar vârful aisbergului. Este puțin probabil ca transportatorul să recupereze vreodată suma datorată, iar banii să se fi îndreptat deja către altă companie sau să fi fost cheltuiți în mod nejustificat. În timp ce transportatorul este pe drum, alții profiți de bani și se bucură de vacanță pe plajă.

Voi exemplifica această situație cu un caz real, deși nu este specific celor două companii pe care le-am asistat recent. Există un transportator care s-a confruntat cu aceeași problemă și nu a primit plata pentru trei transporturi consecutive. Valoarea totală a creanțelor neîncasate este în jur de 2600 RON. Aș vrea să subliniez că nu este vorba despre un singur transport, ci despre trei transporturi separate. Beneficiarul acestor transporturi este compania C… Group din județul Bihor.

Compania C… Group a fost înființată în 2018, dar nu a avut nicio activitate până în prezent. Pe parcursul anului fiscal 2022, a raportat o cifră de afaceri de zero. Mai mult decât atât, nu are niciun angajat și capitalul social este de doar 200 RON. În momentul în care a încheiat contractele pentru cele trei transporturi, compania era deja implicată în trei dosare în instanță, unde alți trei clienți dezamăgiți căutau să oblige compania să-și plătească datoriile. Este evident că aceștia vor obține sentințe favorabile și avocații lor vor primi banii cuveniți, provocând astfel companiei de transport pierderi suplimentare. Motivul este că nu vor avea nimic de recuperat de la C… Group, care deține doar un capital social de 200 RON și nimic mai mult.

Cum putem evita acordarea de credite comerciale (plată la termen) către companii noi și neperformante? Credem că incidentele de plată pot fi prevenite în majoritatea cazurilor.

Primul pas este reprezentat de verificarea atentă a clienților. Într-un articol pe care îl voi publica mâine, voi dezvălui două metode simple de a verifica sănătatea financiară a unei companii și modul său de comportament în piață. În plus, pe data de 15 august, voi lansa un curs online special conceput pentru industria transporturilor, axat pe prevenirea incidentelor de plată și recuperarea creanțelor.

Așadar, în curând veți găsi un nou articol care vă va oferi informații valoroase despre verificarea clienților, iar pe 15 august veți avea oportunitatea de a participa la cursul nostru online dedicat prevenirii incidentelor de plată. În drumul vostru spre succes financiar, să aveți parte de drumuri sigure!

Laszlo Kiss

recuperare@smartrecupe.ro